טיפים שימושיים לחקירה פלילית

מערכת שורש  טו שבט, תשפא  1/28/2021

חקירה פלילית היא תהליך ארוך ורציני. להלן מספר עצות שימושיות לחקירה פלילית
.......................

טיפים שימושיים לחקירה פלילית

אלו עצות מובילות של עורך דין פלילי מנוסה שיעזרו לכם להבין מהם הדברים הבסייסים והחשובים ביותר להתנהלות נכונה בחקירת משטרה פלילית.

אלו הם הסודות שמנחים כל חוקר פלילי, הכרה של השיטות בהן פועלים חוקרי המשטרה, היא זאת שתעזור להתמודד עם ההליך בצורה הטובה ביותר.

היו קשובים לכל דבר

כשאתה חוקר תיק פלילי, עליך להקפיד על הכל. אתה יכול לאסוף רמזים מילוליים ולא מילוליים. עליכם למקד את תשומת ליבכם בכל מה שהחשוד אומר מכיוון שהוא גם מוסיף עליהם לחץ, מה שעלול לגרום להם להישבר מוקדם יותר.

השתמש באמפתיה ככלי יעיל

אתה יכול גם ליצור קשר עם האדם לפני שאתה ממשיך לחקירה. החשוד בדרך כלל לא רוצה לספר הכל למשטרה. אתה יכול להסביר להם שסיימת חקירה יסודית, ואתה רוצה לשמוע את הצד שלהם בסיפור. אתה יכול להשתמש בגישה לא מאיימת בהתחלה, אבל אם זה לא עובד, אתה יכול להשתמש בגישות אגרסיביות יותר.

ערכו מחקר על החשוד

זה גם יתרון לחקור את החשוד שלך. אתה יכול לחקור מה חשוב להם, כולל אשתו, ילדיהם, פחדים מכלא, עבודה ועוד. זה יכול לעזור לך לאסוף מידע שיעזור לך לפתור את התיק הפלילי.

באותה נשימה, חשוב לציין כי לחוקר אין כל סמכות לקבוע האם תורשעו בתיק פלילי או תזוכו.

אפשר להם לחקור את עצמם

אתה יכול לאפשר לחשוד להסתובב בהתחלה ולספק לך הצהרה כוזבת על מעורבותם בפשע. אולי אתה לא יודע את זה, אבל אתה יכול לתפוס את החשוד בשקר שהוא טוב כמו וידוי.

אתיקה ערכית, יושרה וכנות

בחקירה פלילית עליכם להעריך אתיקה, יושרה ויושר לשרת צדק. עליך להשתמש בכוחך באחריות ובהתאם לחוק. מצד שני, קצין חוקר שפועל בצורה לא מוסרית יכול להתמודד עם השלכות שיכולות להשפיע על המוניטין והקריירה שלהם.

וודאו שיש לכם ידע משפטי חזק

חקירה פלילית דורשת ידע ומיומנויות. עם זאת, ודא שיש לך ידע משפטי חזק. הכרת החוקים ושמירה עליהם בכדי לא לעשות את ההליך כזה שיוכל לפגוע בהמשך החקירה. בעל הידע הנכון יכול להשיג את התוצאות הטובות ביותר לתיק הפלילי. זה גם יכול לעזור לך לשרת צדק עבור הקורבן ולתפוס את העבריין שאחראי לפשע.

היה רחום, אך למנוע יתר חמלה

לא ניתן להכחיש שחקירה פלילית מאפשרת לך להתמודד עם מצבים קשים. אתה יכול להיות רחום, אך עליך למנוע יתר חמלה. עליך ללמוד להפריד בין העבודה שלך לחיים האישיים שלך.

סיכום

חקירה פלילית היא מאתגרת ומלחיצה למדי. עם זאת, עליך לדעת את האסטרטגיות הטובות ביותר כדי לבצע את עבודתך היטב. תוכל ליישם את הטיפים השימושיים לחקירה פלילית שהוזכרו לעיל. כדאי להביא את התוצאות הטובות ביותר מהחקירה הפלילית.